Passa al contingut principal

La millor experiència del centre d'Austràlia

Sense cap mena de dubte acabar el viatge amb estos tres dies (encara ens queden dos en Sydney) ha sigut la millor forma de dir a reveure!

Vam embarcar en una excursió el dissabte smb 10 persones més per a visitar Kings Canyon, Uluru i Kata Kjuta. Vam eixir a les cinc del matí d'Alice Springs i vam fer 600 km fins que vam arribar a les impressionants formacions de Kings Canyon. Vam fer un trekking de 7 km per elles i tot i que feia prou calor, les vistes i les explicacions del guia van ser absolutament fantàstiques. Una vegada feta la caminata de tres horetes vam tornar al bus i vam anar a per llenya. Vam parar al costat de la carretera per agafar troncs per a poder cuinar i calfar-se per la nit!!

Quan ja teniem el remolque del bus ple de troncs fam fer una última parada per a repostar i Pau i jo vam vore la opció de en cinc minuts dutxar-se. Vam botar del bus i ràpidament una aigüeta i llevar-se tota la runa que no era poca que duiem damunt. Vam dir adèu a la civilització, a la llum i a l'aigua i vam emprendre el caminet al descampat on acamparem la primera nit. De cami al campament el bus va petar i ens vam quedar sense marxes així que ens va tocar anar més espai...menys mal que el guia va arreglar per a que ens canviaren el bus al dia següent!!

Vam fer foc, vam cuinar, vam montar els swags: una mena de sac de tela dura en una fina esterilla dins. Vam posar el sac dins i a dormir baix un cel estelat! Dormir baix les estrelles és fantàstic però quan ho fas a un descampat sense llum ni soroll es converteix en una experiència màgica!

A la matinada següent, a les 5:30 en peu.  Ferem foc i a menjar! Torrades de pa fetes al foc, llet calenta en un perol de les brases...i en marxa! Vam anar a un camping on vam poder disfrutar d'una dutxa en condicions! Nosaltres no ens podiem queixar ja que la nit d'abans s'haviem dutxat d'amagades en una estació de servei, però hi havia gent que verdaderament necessitava una dutxa més que menjar!!!

Una vegada dutxats i un poc més blancs de llevarse tota la runa, amb roba neta i fresquets vam emprendre el viatge a Kata Kjuta. De camí, el guia que no es trobava molt allà va parar a vomitar. Tenia gastroenteritis. Una anècdota més junt al bus ja canviat jeje.

Kata Kjuta és espectacular!! Un trekking de 8km ens va permetre pegar-li la volta i vore les diferents cares i parts! Genial per a despertar-se de matinet!!

Una vegada acabada la caminata de tres horetes vam pillar el bus per anar a una zona de picnic per a dinar. Vam preparar wraps en verduretes. Perfecte per a reposar forces!

Una vegada dinats i descansats ens van dur a un centre cultural on ens van explicar un poc la història dels aborígens que viuen allí. No se veuen però la terra és seua i van quan tots els turistes han marxat a fer els seus actes i rites. També ens vam contar penúries que com sempre 'el hombre blanco' els ha fet passar i com els han abocat quasi a la desaparició i com ara poc a poc s'ha pres un poc de conciència... Força interessant!

I de nou al bus a fer una xicoteta caminadeta per la base d'Uluru. El gran monolito, una de les raons per les quals aquest viatge paga la pena i una gran meravella de la natura. Una vegada caminats un parell de km vam anar amb el bus de nou a una esplanda per a vore fer-se de nit amb la vista d'Uluru. Impressionant! Mentres nosaltres veiem el sol posar-se, el guia va cuinar i vam sopar alli. Una vegada acabatsornarem al camping, dutxa i a dormir al swag! Vam jugar primer a un parell de jocs al volta t cel foc. Genial!!!

Este matí, ben d'hora ben d'hora en peu per a vore amanèixer i prendre alguna cosa al mateix lloc que haviem vist la posada del sol. Fantàstic!

Una vegada acabats hem tornat a la base d'Uluru a fer la resta de la caminata. 8km de caminadeta que ens han sentat fenomenal i ens han servit per a despedir-se d'aquest lloc sagrat i màgic ple d'històries fantàstiques!!

Hem començat el cami de tornada deixant a part de les persones que venien amb nosaltres en un resort ja que volaven desde Ayers Rock a casa. La resta hem continuat camí d'Alice Springs. Paradeta a dinar. Paradeta a repostar i a pujar en camell (hi ha més camells en Austràlia que en tota Àfrica i Àsia). I arribada a Alice Springs. Demà ix el vol cap a Sydney. Dos dies ens queden d'aquesta aventura!!!

Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

10 cosas que no te puedes perder en el norte de Italia

El norte de Italia es la región que comprenden las provincias del Valle d'Aosta, Piamonte, Liguria, Lombardía, Véneto, Trentino Alto Adigio , Friuli Venecia Julia y Emilia Romaña . Francia y Suiza hacen frontera con algunas de ellas. Dada su localización cerca de los Alpes su temperatura es en algunas zonas bastante buena en verano si vas huyendo del calor sofocante. La mejor época Nosotros hemos ido en verano y dada su cercanía a los Alpes las temperaturas han sido bastante suaves en comparación con otras zonas de Europa, pero algunas de las ciudades o zonas están muy masificadas al ser temporada alta. Desde noviembre a abril nieva en gran parte del norte y hay que llevar cadenas especiales para el coche. Por ello suponemos que las mejores épocas son mayo-junio o septiembre-octubre. Como llegar   Son varios los aeropuertos del norte de Italia que reciben vuelos de España: Turín, Milán, Bérgamo, Venecia, Verona o Parma. Para la gran mayoría puedes encontrar vuelos de bajo

Delhi i Agra

Ja estem en Delhi!! Arribarem ahir a la nit i sense complicacions passarem els controls. En eixir del aeroport vam veure a un xic amb un cartell amb Yasmin ben gran escrit.  El vam seguir i en eixir de la terminal Blam!! Bofetada de calor com si haguerem obert un forn a 220*! Començarem a suar instantàneament!! I eren les 12 de la nit... Que seria de nosaltres a migdia?? En el pàrking ens va recollir un conductor amb un cotxe que ficava el nom de la empresa. Mmm sembla serio vam pensar jeje i dins del cotxe super net i amb aire!!! El paradis!! En arribar al hotel vam fer una inmersió completa... L'habitació la podeu jutjar vosaltres mateix... I el bany... En fi, cal acostumar-se jeje Ens va entrar la risa de vore alli a dos indios com esperant propina i nosaltres uff... Quan van marxar ens vam dutxar i ens vam gitar... Intentant no pensar en la higiene... Este matí a les 7 en peu i al obrir la finestra per a vore les vistes... Paret! Hui eixim cap a Agra! Seguirem informant! Ah...

Marrakech

Aprovechando un viernes festivo de junio, una amiga y yo decidimos explorar Marrakech. Para mí la segunda vez, para ella la primera: para las dos: ¡no será la última! Marrakech es un destino perfecto para tres días. Día 1: Encontramos unos vuelos muy baratos con bastante tiempo de antelación y un Riad con muy buenas opiniones, así que con una maleta de equipaje de mano aterrizamos en Marrakech. Visitar Marruecos en junio no es la mejor época, puesto que ya comienza a hacer bastante calor, pero a nosotros el tiempo nos respetó bastante. Tuvimos mucha suerte con las vistas del avión.   Tras aterrizar en Marrakech Menara compramos una tarjeta de teléfono ( Inwi ) y cambiamos algo de dinero. Salimos del aeropuerto y ahí estaba Ismail, primo de Hamid para recogernos y llevarnos al Riad. El alojamiento está a 5 minutos de la plaza Jamaa el-Fna. Cuenta con habitaciones con baño privado muy bonitas y cómodas. Incluye un desayuno muy completo y la persona que estaba allí, Mohammed u