Ves al contingut principal

Nadals a Bèlgica

Si l'any passat vam disfrutar de París pel Nadal, enguany tampoc ens apetia quedar-nos a casa... On anar era la pregunta màgica...un lloc no tan fred com França... ja està: Bèlgica! (ironia màxima) Enguany vam fer el viatge amb els nostres amics Arantxa, Raúl i Mateo. Vam organitzar una ruta per poder veure al màxim les tres principals ciutats: Brussel·les, Gant i Bruges. El recorregut va quedar així:

El 27 de desembre vam volar a Brusel·les. Quasi perdem el vol per estar fent-se una birra...però solament sería una de les anècdotes del viatge... Quan vam arribar a Brusel·les i recollirem l'equipatge vam buscar l'estació que connecta l'aeroport amb Bruges. Easy peasy lemon squeezy. Un parell d'ascensors avariats i poca cosa més. Un trajecte en tren fàcil i de seguida Hola Bruges! Vam arribar a l'estació de tren, un taxi i a la casa. I com que encara era bona hora vam anar a comprar menjar per als dies que ens quedavem. Cal mencionar que l'eliminació del Roaming a Europa ha facilitat molt el poder orientar-se o buscar informació in situ.

El 28 de desembre vam planificar el dia a Bruges. Vam visitar els imprescindibles amb una temperatura agradable dins del fred de l'hivern. La plaça del Burg amb l'esglèsia i La Plaça Major o Grote Markt espectacular amb el mercat de nadal i plena de gent. Una passada!

El beaterío o Begijnhof. Uns jardins envoltats de casetes que antigament eren de les seglars.

Quan es va fer l'hora de dinar vam anar a buscar un lloc i amb tanta bona fortuna que crec que vam entrar en el més horrible de tots. Mal servei, lents, no van encertar el que haviem demanat, car... per a repetir... i damunt una braga de Mateo va passar a formar part d'eixe univers paral·lel on va tot allò que perds inexplicablement...
Per la vesprada vam aprofitar per veure alguns canals de la ciutat i tornar prompte a casa.

En casa vam patir un accident un tant aparatós amb resultat millor del que podiem haver imaginat... afortunadament tot va quedar en un (bon) esglai.

El 29 teniem previst visitar Gant. Vam agafar un bus per a anar a l'estació de tren i d'allí un tren. Doncs bé, cal dir que a Gant va estar plovent quasi tot el dia i no vam poder veure res! Vam entrar a un lloc per a dinar i ho vam quasi empalmar en un lloc de crêps i en el Primark per a que Pau es comprara unes malles. Deu minuts que va parar ens va donar temps a portar als xiquets a una fira a la plaça i a fer-se tres fotos. Aleshores poca cosa podem dir de Gant.

El 30 de desembre vam pegar l'última volteta per Bruges i vam agafar un tren cap a Brusel·les. Quan vam arribar a l'apartament Pau estava malalt i Arantxa, Mateo, Raúl, Poppy i jo vam anar a pegar una volta i a dinar a un Thai on cachorreta es va estacar un bon padthai picant.. Volteta per la vesprada i visita a un supermercat per a comprar menjar per als dies que venien.

El 31 de desembre teniem reservada una visita guiada pel més conegut de Brusel·les i el temps ens va respectar molt bé. Grand Place, La Bolsa, La Galeria Saint Hubert, l'Ópera, l'esglèsia de Sant Nicolás, Mannekenpis... espectacular!

Com que ja era hora de dinar vam anar al 9 vosins. Molt recomanable! Molt bó i molt bé de preu! Va començar a ploure prou i donat que era Cap d'Any vam decidir tornar a casa per a preparar el sopar i estar a resguard.

El dia 1 de gener solament hi havia turistes i gent que encara tornava de festa. Nosaltres vam optar per anar a l'Atomium ja que era l'últim dia sancer a Brusel·les. Va estar plovent tota l'estona aleshores no vam poder disfrutar dels jardins ni de la zona. Com que no apetia estar al carrer vam tornar al centre i vam dinar en una hamburgueseria abans de tornar a casa a fer maletes. Vam veure les llums de nadal de la Grand Place que eren molt boniques.

El dia 2 va ser un dia de tornada. Vam agafar el metro fins a l'estació de tren i d'allí fins a l'aeroport i després a casa.

Van estar uns dies molt complets i tot i que el temps no va acompanyar en bona part dels dies vam poder visitar pràcticament tot alló que ens haviem plantejat... i esque els nostres xiquets es porten fins i tot millor que nosaltres!!

Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

Udaipur-Ranakpur-Jodhpur-Jaisalmer

Després d’iniciar les vacances amb una cadena d’events peculiars hem de dir que afortunadament els dies que han seguit no han estat plagats de desastres...una navaixa perduda, el telèfon de Pau tornat a perdre dues o tres voltes més...
Vam deixar Udaipur de matí en direcció Ranakpur. De camí vam parar en l’espectacular Fort Kumbhalgarh. Enmig d’unes muntanyes una muralla infinita i un paisatge brutal. Una visita molt recomanable i entretinguda. Ens vam comprar unes papes, un coco, unes galetes i un lassi abans de continuar.

Com ve sent habitual en aquest viatge Pau va tornar a extraviar el telèfon durant unes hores... el tenia a la furgoneta. L’univers li està enviant missatges de que ha de desconnectar jijijiji.
Vam parar a dinar en un restaurant enmig de la selva on ens van atendre molt bé i vam continuar la marxa fins a Ranakpur. Allí vam visitar un temple jainista. El Ranakpur Jain Temple. Un temple amb més de 1440 columnes de marbre. En acabar la visita vam arribar a Narlai. Un po…

Namasté. Inici espectacular de les vacances!

Hola!
Quan diuen que la Índia o l’estimes o la odies clarament nosaltres som l’exemple del segon...i això que no sabiem encara el que estava per vindre...
Vam eixir de València en cotxe a Madrid i quan vam arribar a l’aeroport vam deixar les maletes i embarcarem sense problemes. El vol va anar fenomenal. Entre menjar i entreteniment ens va passar el vol més o menys ràpid.

Vam arribar a Dubai i també sense problemes vam trobar la porta i entrarem dins. Tot va anar molt bé! Vam arribar a Delhi i no va ser tot un camí fàcil... ens vam dirigir al control de passaports i vam passar tots sense problemes menys Bàrbara...resulta que el seu visat no el vaig fer bé i hem vaig equivocar per una lletra i el senyor de la frontera li deia que no podia entrar que el seu visat no corresponia amb el passaport... i clar jo diguent-li que era culpa meua i Bàrbara preguntant per una solució... menys mal que al final es veu que li vam caure bé i ens va arreglar les coses i ens va deixar entrar a tots!!! La v…

Esquivant la tragèdia

Sempre solem escriure el bloc aprofitant llargues esperes de trens, vols o fins i tot en desplaçaments amb cotxe... però escriure aquesta entrada en casa és un poc extrany... Vam tornar fa tres dies quan encara ens quedava una setmana de viatge i la veritat és que tornar de les vacances que has estat preparant amb dedicació abans d'hora mai és un plat de bon gust... però clar, si està en joc la seguretat no hi ha argument que valga.
El dia següent de Jaipur vam iniciar un altre dels dies amb llargues hores de furgoneta. Menys mal que entre la distància que ens separava d'Agra hi havia un parell de paradetes que ens ajudaren a estirar les cames. Vam parar a dinar en un bar de carretera i vam haver de menjar en els ulls tancats casi. Va ser un poc peculiar el lloc: ple de mosques, amb una carta solament en menjar hindú i res continental i amb un cambrer que tenia un clar problema: necessitava un logopeda. Si ja és dificil parlar en anglés en alguns, imagineu que d…