Ves al contingut principal

Nadals a Bèlgica

Si l'any passat vam disfrutar de París pel Nadal, enguany tampoc ens apetia quedar-nos a casa... On anar era la pregunta màgica...un lloc no tan fred com França... ja està: Bèlgica! (ironia màxima) Enguany vam fer el viatge amb els nostres amics Arantxa, Raúl i Mateo. Vam organitzar una ruta per poder veure al màxim les tres principals ciutats: Brussel·les, Gant i Bruges. El recorregut va quedar així:

El 27 de desembre vam volar a Brusel·les. Quasi perdem el vol per estar fent-se una birra...però solament sería una de les anècdotes del viatge... Quan vam arribar a Brusel·les i recollirem l'equipatge vam buscar l'estació que connecta l'aeroport amb Bruges. Easy peasy lemon squeezy. Un parell d'ascensors avariats i poca cosa més. Un trajecte en tren fàcil i de seguida Hola Bruges! Vam arribar a l'estació de tren, un taxi i a la casa. I com que encara era bona hora vam anar a comprar menjar per als dies que ens quedavem. Cal mencionar que l'eliminació del Roaming a Europa ha facilitat molt el poder orientar-se o buscar informació in situ.

El 28 de desembre vam planificar el dia a Bruges. Vam visitar els imprescindibles amb una temperatura agradable dins del fred de l'hivern. La plaça del Burg amb l'esglèsia i La Plaça Major o Grote Markt espectacular amb el mercat de nadal i plena de gent. Una passada!

El beaterío o Begijnhof. Uns jardins envoltats de casetes que antigament eren de les seglars.

Quan es va fer l'hora de dinar vam anar a buscar un lloc i amb tanta bona fortuna que crec que vam entrar en el més horrible de tots. Mal servei, lents, no van encertar el que haviem demanat, car... per a repetir... i damunt una braga de Mateo va passar a formar part d'eixe univers paral·lel on va tot allò que perds inexplicablement...
Per la vesprada vam aprofitar per veure alguns canals de la ciutat i tornar prompte a casa.

En casa vam patir un accident un tant aparatós amb resultat millor del que podiem haver imaginat... afortunadament tot va quedar en un (bon) esglai.

El 29 teniem previst visitar Gant. Vam agafar un bus per a anar a l'estació de tren i d'allí un tren. Doncs bé, cal dir que a Gant va estar plovent quasi tot el dia i no vam poder veure res! Vam entrar a un lloc per a dinar i ho vam quasi empalmar en un lloc de crêps i en el Primark per a que Pau es comprara unes malles. Deu minuts que va parar ens va donar temps a portar als xiquets a una fira a la plaça i a fer-se tres fotos. Aleshores poca cosa podem dir de Gant.

El 30 de desembre vam pegar l'última volteta per Bruges i vam agafar un tren cap a Brusel·les. Quan vam arribar a l'apartament Pau estava malalt i Arantxa, Mateo, Raúl, Poppy i jo vam anar a pegar una volta i a dinar a un Thai on cachorreta es va estacar un bon padthai picant.. Volteta per la vesprada i visita a un supermercat per a comprar menjar per als dies que venien.

El 31 de desembre teniem reservada una visita guiada pel més conegut de Brusel·les i el temps ens va respectar molt bé. Grand Place, La Bolsa, La Galeria Saint Hubert, l'Ópera, l'esglèsia de Sant Nicolás, Mannekenpis... espectacular!

Com que ja era hora de dinar vam anar al 9 vosins. Molt recomanable! Molt bó i molt bé de preu! Va començar a ploure prou i donat que era Cap d'Any vam decidir tornar a casa per a preparar el sopar i estar a resguard.

El dia 1 de gener solament hi havia turistes i gent que encara tornava de festa. Nosaltres vam optar per anar a l'Atomium ja que era l'últim dia sancer a Brusel·les. Va estar plovent tota l'estona aleshores no vam poder disfrutar dels jardins ni de la zona. Com que no apetia estar al carrer vam tornar al centre i vam dinar en una hamburgueseria abans de tornar a casa a fer maletes. Vam veure les llums de nadal de la Grand Place que eren molt boniques.

El dia 2 va ser un dia de tornada. Vam agafar el metro fins a l'estació de tren i d'allí fins a l'aeroport i després a casa.

Van estar uns dies molt complets i tot i que el temps no va acompanyar en bona part dels dies vam poder visitar pràcticament tot alló que ens haviem plantejat... i esque els nostres xiquets es porten fins i tot millor que nosaltres!!

Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

BKK

El dilluns 14 vam començar el viatge i com ja ve sent habitual en nosaltres vam tornar a fer la ruta Madrid - Dubai i allí enguany enllaçarem en Bangkok.

Poppy va passar el primer vol entre caminades amunt i avall de l'avió i festes que li feien tots. El segon vol va estar dormint tot el trajecte.

Quan vam aterrar en Bangkok eren les 5pm, el que ens va permetre poder tranquilament agafar els trens i metros neccesaris per a arribar a l'hotel. De camí vam parar i aprofitarem per a replegar uns billets que teniem encomanats per a la setmana que ve.
Vam arribar i de sobte ens van pujar de categoria d'habitació. No sabem quin n'és el motiu però tampoc vam voler preguntar...
Dutxa i arreglar un poc les coses i roda de reconeixement. Caminarem un poc pel barri de chinatown i anarem a sopar. Aquí el que no vols també t'ho emportes a casa però dona prou d'agonia amb el packaging que li posen...

En acabar de sopar vam tornar i vam dormir tot el possible. Ens va result…

Pressa de contacte a NY

Ahir vam arribar a Nova York! Desprès d'un vol tranquil i on Poppy es va portar fenomenal, vam arribar a l'apartament que tenim a la 5th ave.  Compreta, orientació i a dormir!
Primer dia a Nova York i ja estem fets pols! Menys mal que Poppy està preparada per a la batalla!
Aprofitant la diferència d'hores ens hem alçat ben prompte, hem desdijunat i hem agafat el metro fins a Union Sq.  Caminant caminant hem recorregut SoHo, Greenwich Village, Chinatown... Quan les cames ja no aguantaven més hem dinat a Little Italy! Genial!
Una vegada descansats, hem continuat caminant: Metro fins a la 5th i visita del Plaza, Tifanny's i d'altres tendes amb elements arquitectónics destacables. A continuació St Partrick's church i Rockefeller building. Hem comprat les entrades i donat que teniem temps abans de pujar, hem anat fins a Times sq i Broadway. Al Top of the Rock molt bonic i Poppy ha flipat amb una sala plena de llums!

En acabar hem anat fins al metro i cap a casa. Ha…

Escapada pont de desembre a Segovia amb la família!

Més val tard que mai, aqui us deixe la crònica del viatge que vam fer aprofitant el pont de desembre.

Amb encara l'èxtasi del viatge d'estiu amb la família, vam començar a comentar que al pont de desembre es quedaven prou dies de vacances i haviem de fer alguna cosa... la meua ment planificadora de viatges no parava de buscar llocs que visitar que no haguerem vist ningú dels set (i Songo) que aniriem de viatge...
Els meus pares, que desde la seua jubilació quasi no paren a casa van proposar anar a la zona de Segovia i ens va semblar a tots molt bona idea ja que permetia arribar en poques hores de cotxe i era prou accesible amb el carro de Poppy. Sense menysprear que la zona tenia nombrosos castells i villes dignes de visita!
Vam llogar una casa al casc antic de Segovia. Una meravella en quant a localització: a solament dos minuts de l'Alcàzar i de la plaça Major.
El sis de desembre ben prompte vam iniciar la ruta cap a Segovia. Vam tardar unes cinc hores amb…